Sunday, 17 July 2011

ketabahan , kesabaran , kesedihan & ......

Pertama sekali aku nak cakap yang aku dah lama tk jenguk blogger nih , hahah .. rindu woo .... kedua aku nak cakap yang aku akan sabar selagi yang boleh ! n aku sedar yang aku tk hebat mana pun .... tetapi aku percaya , tuhan tu sentiasa berada dengan aku kat mana mana aku ada , sentiasa kuatkan semangat aku untuk teruskan life yang tk berape BAGUS nihh . huhh ! Aku boleh buktikan kat semua orang yang aku tak lemah walaupun dikutuk , dicaci .. HAHA ... walaupun kesedihan dalam diri aku nih cukup kuat membuatkan aku sentiasa lemah , lemah dan lemah .. aku tknak lemah kat mata orang lain ... aku sentiasa berdoa supaya allah kuatkan aku . biar kat mata orang lain yang aku ni tkde harapan untuk pegi jauh , tapi satu hari nanti aku akan buktikan kat orang yang selalu pandang rendah kat aku tu ... thanks ye AWAK ....... aku tahu yang aku ni banyak kekurangan , tapi setiap kekurangan yang ade kat aku ni , aku akan buktikan kat ko yang aku bukan yang ko sangakakan selama ni ... mungkin hari ni , esok , lusa atau lain hari bukan hari aku . tapi satu hari akan datang hari aku pulak .. tunggu dan lihat jelah . :)) bukan mintak untuk membanggakan diri , tapi aku nak bagi kesedaran kat orang yang selalu hina aku . hari tu nanti , biar dia tahu langit tu tinggi bukan rendah lagi kat mata dia . benda nih , bukan aku untuk dia sorang , tapi untuk semua orang ! hehehee .... 

 =)

Sunday, 12 June 2011

AYAH !!


HAPPY FATHERS DAY AYAH ! U'RE ONLY DADS IN WORLD . LOVEYOU SOO MUCHH !! 

SAYANG

Lama kan tkupdate blog ! hehee sangat rindu . busy lah kan , memang lah macam tu ... pssssttt !! busy melayan kerenah DIA ! hahahaa .. hmm , biasa lah tu kan kadang kadang masing-masing tergigit lidah , nak buat mcm mana .... sabar jela .. kadang kadang ada jugak terasa hati dengan dia . tapi buat keras je mcm takde pape . buat apa apa semua untuk dia , sebab terlalu sayangkan dia . haiiihh ,,, panjangkan lah jodoh kami nihh .... gaduh kecik kecik tu biasa lahh ... kenalah salah sorang betolak ansur ... walau apa pun jadi , saya takkan lepaskan dia kat tangan orang lain . tak akan ! tapi kalau jodoh tu tak menyebelahi kita , terpaksalah mengalah sebab nak tengok dia bahagia dengan orang yang dia sayang .. selalu doa supaya dipanjangkan jodoh nie ... taknak sekerat jalan ..... amin ........

Thursday, 28 April 2011

NEW life

mulai dari hari ini , aku dengan daim akan mulakan kehidupan kami yang baru .. walau macam mana perit pun , aku terpaksa harungi .. aku percaya ALLAH maha berkuasa dan sentiasa menolong hamba hambanya , amin ya'rabbal .... walaupun dalam hati terasa sangat sakit . tapi aku haruslah senyum , senyum dan terus tersenyum sampai akhir hayat aku ... berat macam mana pun , tu lah cabaran hidup . apa-apa yang jadi lepasni .. aku hanya mampu pikul dan teruskan kehidupan . KEHIDUPAN HARUS DITERUSKAN !! amin .....

Monday, 18 April 2011

TOURIST GUIDE

TAIPING bandar warisan =) kampung sayang aku . yang dia duk bangga bangga ada macam macam . padahal tadak apa pun . HAHAA . boleh lah dari takde kan . hahahha . sayang ... sayang ... hmm , utara pun rumah tok n tokwan aku . nak kutuk lebih2 pun takboleh . ;p

MELAKA bandaraya bersejarah =) haaa ! yang nih kampung aku , tempat tumpah darah airku . cehhh ! ahhaha .. macam macam ada ... taiping apa ada , hutan adalah . hahah ... aku suggestkan korg dtg ah sini . kalau korang datang , kompem taknak balik . opppsss !! =p

STORY of love

Bila tengok haiwan haiwan nie kan , teringat kat sayang saya ! HAHAA .. sebab cara untuk dia pujuk saya dengan menceritakan pasal haiwan ! hahahaaa .. SWEET !! Lovehimdemmuchh ! ape ape cara pun dia sanggup untuk saya . haiissshhh ! terharu ....... bila dah cerita pasal haiwan yang mengenai dengan kitorang , at last dia akan mintak maaf . EVEN ,! salah saya . sayang dia ouhh . walaupun di tu tak sehebat mana pun ..  HAHAA .. apa apa pun takkan sape dapat pisahkan kami ! =)

Sunday, 17 April 2011

LOVE feat DREAMS

L.O.V.E
gado macam mana pun ....

saya tetap SAYANG & CINTAKAN awak .
(ILOVEYOUDAIMTAJUDIN)


SUNSET 
satu hari nanti , kite sampai jugak kan sayangg . =)


EFFEIL TOWER 
dreaming ~ ;)

Saturday, 16 April 2011

FAMILY FIRST !!

mama and ayah . love them !
 we're sibling . AIR DI CINCANG TAKKAN PUTUS . =)




Friday, 8 April 2011

Pengalaman mematangkan kita .

Hidup nie kan .. mcm recycle kan ... buat baik , balas baik ... buat jahat , balas jahat .. hmm .. tu laa lumrah hidup . redoo jer kalau benda tu nk terjadi .. mungkin ade hikmah disebaliknyerr .. dan kite bukan sentiasa di ats . jadilaa orang yang berguna kat mata dunia . sbb kite bkn akan kekal smpai bile-bile .. sayangi laa ape yang ade , dan jgn abaikan apabila dea ade .. bila dah tak ada , jgn cuba rasa myesal dn tercari-cari . Dan aku dah rase lumrah hidup tue mcm mane . betapa peritnya bile rase .. mcm mane pun peritnya , kita sebagai manusia harus tempuhinya perlahan-lahan . kejar sampai dapat apa yg kite nak . kerana akan berguna utk diri kite pd mse akan dtg .. and , bangun sendiri apabila jatuh !! Hmm .. aku ni tak de laa baik sgt .. tp setakat nk buat jahat dgn org tu tak laa .. sbb tu bkn diri aku yg sebenar .. aku sentiasa belajar dari kesilapan yang aku dh buat .

Pengalaman Mematangkan KITA .

Hidup nie kan .. mcm recycle kan ... buat baik , balas baik ... buat jahat , balas jahat .. hmm .. tu laa lumrah hidup . redoo jer kalau benda tu nk terjadi .. mungkin ade hikmah disebaliknyerr .. dan kite bukan sentiasa di ats . jadilaa orang yang berguna kat mata dunia . sbb kite bkn akan kekal smpai bile-bile .. sayangi laa ape yang ade , dan jgn abaikan apabila dea ade .. bila dah tak ada , jgn cuba rasa myesal dn tercari-cari . Dan aku dah rase lumrah hidup tue mcm mane . betapa peritnya bile rase .. mcm mane pun peritnya , kita sebagai manusia harus tempuhinya perlahan-lahan . kejar sampai dapat apa yg kite nak . kerana akan berguna utk diri kite pd mse akan dtg .. and , bangun sendiri apabila jatuh !! Hmm .. aku ni tak de laa baik sgt .. tp setakat nk buat jahat dgn org tu tak laa .. sbb tu bkn diri aku yg sebenar .. aku sentiasa belajar dari kesilapan yang aku dh buat .